Perspektif Konsumen terhadap Pemasaran Paket MICE pada Departemen Pemasaran Hotel Aston Madiun
Priscila Triviana Dewi(1*)
(1) Universitas Gadjah Mada
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, I. A. (2009). Manajemen Konferensi dan Event. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
Andayani, N. L. H. (2013). Manajemen Pemasaran Pariwisata. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Christinasari, S. (2016). Peran Customer Relations dalam Menciptakan Citra Positif bagi Aston Madiun Hotel & Conference Center. Surakarta: Universitas Negeri Sebelas Maret.
Hadi, S. (2015). Statistik. Yogyakarta: Penerbit Pustaka Pelajar.
Hartono, Y. (2014). Perkembangan Kota Madiun sebagai Kota Gadis Tahun 2000- 2013. Madiun: Jurnal Agastya Vol. 04 No 02 Juli 2014.
Kotler, P. R. (2003). Marketing Insights from A to Z. New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
Kotler, P. R. (2014). Marketing for Hospitality and Tourism. Sixth Edition. United States of America: Pearson International Limited.
Kusmayadi dan Sugiarto, E. (2000). Metodologi Penelitian dalam Bidang Kepariwisataan. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Prideaux, B. et al. (2006). Managing Tourism and Hospitality Services. North American: CABI International.
Reid, R. D. and Bojanic, D. C. (2006). Hospitality Marketing Management. Fourth Edition. John Wiley & Son, Inc.
Setiyawan, A. D. dan Kusbandono, H. (2018). Sarana dan Prasarana Pendukung Industri MICE. Epicheirisi, 2, 1–6.
Srijani, N. dan Hidayat, A. S. (2017). Pengaruh Fasilitas Terhadap Kepuasan Pelanggan di Aston Madiun Hotel & Conference Center. Jurnal Penelitian Ilmu Ekonomi WIGA, 7, 31—38.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Penerbit Alfabeta.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Penerbit Alfabeta.
Supriyanto, M. dan Taali, M. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran (Marketing Mix) terhadap Pengambilan Keputusan Menginap di The Sun Hotel Madiun. Epicheirisi, 2, 13–21.
Sujatno, B. (2008). Hotel Courtesy. Yogyakarta: Penerbit Andi Yogyakarta.
Yoeti, O. A. (2001). Strategi Pemasaran Hotel. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
DOI: https://doi.org/10.22146/gamajts.v2i2.56856
Article Metrics
Abstract views : 1965 | views : 4113Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Gadjah Mada Journal of Tourism Studies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
View My Stats
Print ISSN: 2621-9522 | Online ISSN: 2621-9948
Copyright © 2024 Gadjah Mada Journal of Tourism Studies, Office of Journal & Publishing, Faculty of Cultural Sciences, Universitas Gadjah Mada